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En 1922 quelques familles d’origine arménienne, rescapées du génocide de 1915, résidant en Belgique décidèrent de se doter de statuts afin d’organiser la vie communautaire et  de tracer des lignes de conduite permettant de préserver leur identité tout en veillant à une intégration harmonieuse dans la société belge. Depuis cette date une Assemblée de Représentants  élue tous les 4 ans désigne un comité exécutif : le  Comité des Arméniens de Belgique. En savoir plus..

Ani Shahnazaryan 

Matenadaran (Erevan, Armenia)

A l’UCL - Louvain-La-Neuve

Ouvert à tous. Les leçons seront données en anglais.

Jeudi 9 novembre 2017, 14h-16h, local Eras 55 (Collège Erasme)

1. The tradition of Indian and Old Greek Fables

Discussion of the influence of Indian and Aesop’s fables on the Armenian and European fable literature. Parallels between fables of the Panchatantra on the one hand, and fables of the Aghvesagirk (‘Book of the fox’, the Armenian fable’s book), Ysengrimus or The Roman de Renart on the other hand. This lecture is devoted to an interdisciplinary approach of the field of medieval literature and to the complexity of cultural networks.

2. Тhe structure of  Medieval Fable Collections in the 12th-14th centuries

Discussion of the five main kinds of stories included in the Medieval collections: a) stories of good and bad churchmen (these were by far the most numerous ones in most of the collections), b) Biblical narratives, c) historical incidents (including examples from saints' lives), d) fables (both classical and original), e) Bestiary passages.

Vendredi 10 novembre 2017, 9h30-11h30, local d 243 (Collège Erasme)

1. The  European Medieval Fable

Discussion of fables of Marie de France, William Caxton, Odo of Cheriton, Robert Henryson, Jean de La Fontaine, Nigellus Wireker, Geoffrey Chaucer, in order to identify similarities and differences in the system of European and Armenian fables.

2.  Allegory of the Medieval Fables

а) When did animals first appear in the context of Christian literary and artistic symbolism? b) How were they interpreted in theological or moralistic allegories? c) Was there a continuous tradition that linked the early sources to the Middle Ages manifestations of disguised animal symbolism?

Ouvert à tous. Les leçons seront données en anglais.

Lieu des conférences : 1-2 : Faculté FIAL – Collège Erasme - Place Blaise Pascal, 1, B-1348 Louvain-la-Neuve  

Accès : http://www.uclouvain.be/acces-lln.html

Info : Cette adresse e-mail est protégée contre les robots spammeurs. Vous devez activer le JavaScript pour la visualiser.